2023. okt 02.

Catania, 32 fok október 1-én!

írta: Bernschütz
Catania, 32 fok október 1-én!

Olaszország egyre jobban támaszkodik bevételi forrásként a turizmusra, sajnos nem így Cataniában...Szicíliában...

Csütörtök este érkezett a hívás, hogy betegség miatt, én menjek oktatni Cataniába, szombat reggel! Egyáltalán nem készültem arra, hogy a hétvégét Olaszországban töltöm. Szokásomhoz hűen, meditáltam arra, hogy elvállaljam-e vagy sem. Az jött, hogy menjek, és ez egy ajándék út lesz. Az oktatandó téma és a szívemhez közeli: újgenerációs gyerekek. Azért fontos ezt megemlíteni, mert az utam tele volt ajándékkal (mondjuk aki keres az talál, ha ajándékot keresel azt fogod megtalálni). De megvendégeltek reggelire, kaptam aperolt is, közösen ebédeltünk, ajándék volt az időjárás is, 32 fok volt vasárnap, és ahogy látjátok a helyi fotós, még sok-sok fürdőzőt kapott lencsevégre. A 32 nekik is soknak számít, amikor márciusban itt voltam, akkor meg nagyon hideg volt, még az időérzékelésüknek is.

379966616_1507140883432695_8198951078829427963_n.jpg

380049150_332919189238944_6546877321108981293_n.jpg

Catania-ról azt tartják (helyi lakosok és a tolmács szerint), hogy Olaszország legszegényebb területe. Bent a városban a szegényebb réteg lakik, és kijjebb költöztek jómódúak, akik mezőgazdasággal is szoktak itt foglalkozni. A helyi citrom van olyan ismert, mint az Amalfi part citromja, de megterem itt a narancs, és az olíva is. Kaktuszfüge finom gyümölcs, tele van vele a sziget, gaz-nak is tartják itt, de én korábban ettem itt kaktusz gyümölcsöt, finom volt, de tele volt maggal, nehezen lehetett enni. 

Már reggel 6 órakor nyitnak a reggelizőhelyek, ami inkább kihelyezett office-nak tűnik, minden alkalommal, láttam hivatalos tárgyalásokat ott. Meg persze helyieket, akik a reggeli ristretto-kat vágják be, mint itthon a pálinkát, ott a kávét. 

Itt mindent az ETNA határoz meg. csendes vulkánnak tartják, mert kipüffögi magából a "dühöt", a képen is láthatod. Mivel minden nap kitörhet, így az ittlakók valóban carpe diem-ben élnek, és szó szerint tojnak mindenre, hiszen ma -holnap meg is halhatunk. Catania történelmében többször előfordul nemcsak a különféle leigázások (ahogy Málta történetére is), hanem a forró láva miatti élet újrakezdés. Szóval, a helyi tolmács szerint, itt különös bukéja van az Etnának, emiatt ugyanis sokan furcsán kezelik az életet, vagy kiélvezik, vagy lézengnek. De itt a vallásosság erős érték. A templomok sajnos folyamatosan lakat alatt állnak, mert kezelésüket, vagy az állam, vagy magán kéz vette át. Evangélikus templom mögött volt a szállásom, láttam, hogy sokan bizony járnak templomba.

384541048_166163819876374_201642134090216790_n.jpg

Sajnos nem törődnek a turistákkal. A város korábban kikötőként funkcionált, így egyszerűen nem látnak pénzt a turizmusban. Pedig! Számos városból érkeznek utasok a kis reptérre, nincs is taxi tolongás. Egyedül Taormina vonzz sok sok turistát, de Siracusa is előkelő helyen van. A pénz persze Palermoba áramol. És ott marad Catania egyedül.385507100_1273429987383965_6751136571045873555_n.jpg

Catania sajnos nem foglalkozik azzal, hogy legalább a tengerpartot kiépítse. Ahogy Máltán láttam, mindvégig sétálható a tengerpart, hiába sziklás a part , csodás látvány tárul eléd. Itt sok helyen nem jutsz le a parthoz, és hasonlóan sziklás a hely, mondjuk, ahogy látjátok fekete vulkanikus kőzet van a parton.(mindig meglepő a fekete szín a Földön, lásd Costa Ricában is Playa Chiquita-nál fekete homok van, elég bizarr)

De egyszerűen nem is foglalkoznak, ezzel a megoldással, vannak szép partszakaszok, de nem Cataniában. Betonépületeket lehet itt látni, szinte minden beton, kevés parkot láttam. (igaz, csak háromszor jártam itt). Természetesen van itt halpiac, azoknak, akiknek ez gusztusa, mégiscsak ősi halászfalu volt a hely, szegény kis tetemeik ki vannak dobva az asztalra, és közel 1 km-re is lehet már érezni a szagukat.

Amikor korábban itt jártam, arra emlékszem, hogy sehol sem volt feltüntetve melyik autobuszmegállóban vagyunk, de még az sem, hogy az adott busz, merre megy (mert le volt szaggatva). Aki itt nem beszél olaszul, az igen nagy gondban van. Ez sem kedvez a turizmusnak...

384547565_335453485519897_9110325719073301071_n.jpg

És az ételek! Mivel elég szegény ez a terület azt mondják, mindebből ételt faragnak, sokféle zöldséget esznek, sokféle fűszert használnak. Töltött paprikát ettem, de a töltelék amolyan zsemlemorzsás volt, és padlizsáncsíkok rántva volt  a köret.

Tipikus helyi sütemény: Szent Ágnes cicije a piros "mellbimbós", amely egy 13 éves lánykának a történetét írja le, akibe beleszeretett egy nemes és ő nem akart hozzámenni, így levágta a mellét...azóta szentté avatták, mert halála után hozzá fohászkodtak, hogy az Etna lávája ne törjön ki, és megmenekültek. Rengeteg véres történetük van, inkább nem részletezném...

Valahogy azt érzem, hogy nem véletlen, hogy ott van spirituális iskola, talán a helyzetük is változik.

+spirituális tartalom - spoiler

A vulkanikus kőzetek a maguk fekete színével vonzza a negatívat, ha az ember ráül a testéből kiáramlik a negatív gondolat, érzés.(vonzás törvénye: negatív negatívat vonz). A tenger meglepően nyugodt volt, Málta, ami nincs olyan messze, a tenger mindig ideges, menjetek haza mondja magában.

Nagyon sok negatív energia van Szicíliában, elkel a tisztítás, mikor a szobát tisztítottam, nos, ott volt mit elvitetni. Terhelt ez a sziget, nemcsak a maffia, az állandó  stratégiai helyfoglalások, mágiák miatt. 

Szólj hozzá