2023. júl 27.

Jó reggelt Karib-világ! Ku....a esik! :)

írta: Bernschütz
Jó reggelt Karib-világ! Ku....a esik! :)

Emlékeztek Robin Williams -ra a Jó reggelt Vietnámból? Nekem ő jut eszembe, ahogy a mindennapos rekkenő hőség sosem akart volna megszűnni ott, úgy nem szűnik itt meg az eső. Nem, ez itt most nem szeszélyes, hanem, roppant folyamatos érzés...

Ma jutottam le a partig, ezt is csak azért,mert elindultam futni, kicsit szétnéztem itt Puerto Viejo-ban. Bár, itt nincs kifejezetten más út, mint az autóút, így az autóút mellett mennek a járókelők, biciklisták, én én, a futó. Kicsit veszélyes dolog ez, főképp, ha az egy-egysávos úton, két autó is jön, de le felugrálok, csak járda nagyon nincs, már rögtön  a dzsungel van itt kérem szépen. 

Elfutottam egy olyan területre, ahol megközelíthető a part. Fekete homokkal rendelkezik ez a szakasz, épp nincs jókedve a tengernek, sőt itt vízbe menni is veszélyes, mert sokféle lehúzó áramlat van. Már egy mentőst láttam, akik találtak valakit, és ma reggel egy szírénázó mentőt is láttam.

357293951_6394060417380417_5577768539300255614_n.jpg

Csendes óceáni szakasz, Nosara, Playa Pelada roppant könnyű volt ehhez a partszakaszhoz képest, energetikailag. Persze, ha megnézzük, hogy itt rengeteg kalózhajó működött, talán még egy kettőt találnánk itt a víz alatt, illetve itt azért a tudatmódosító eszközök kereskedelme is magas, itt láttam ezen a területen először fegyveres rendőröket. Kicsit imádkoztam a parton, hogy könnyebbedjen meg a terület.

Még jókor mentem le futni, mert már megint esik, pedig délutánra mondtak esőt... A sok esőzés miatt minden nedves, vagy nedves marad. Még mindig száradnak a ruháim, kedd óta. Sanjoséban legalább a hajszárítóval felgyorsítottam, de itt nincs hajszárító, de legalább van melegvíz, és nem alul jön ki, mint legutoljára a szállóban, hanem fentről a zuhanyrózsából :)

Ezeket a szállásokat arra tervezték szerintem, hogy itt aludjanak, és menjenek a partra, nem hosszútávú benntartózkodásra. Nincs is sok turista itt, egyrészt az amerikai válság miatt, másrészt tudható, hogy itt a január-április a nyári időszak. Most esik. De bárkit, akit megkérdeztem itt, imád itt élni, és sehol máshol nem élne. Szóval gyönyörű lehetőségek vannak itt, csak épp most esik. :)

Mivel esik, minden növény óriási. Nagyobbak is, mint Csendes óceánnál. Fotóztam is egyet, pont úgy, hogy legyen rajta egy ember, hogy lássátok mekkorák is itt a helyi átlag fák.

357316256_3426212907634639_9094278407471990959_n.jpg

A zajok. A szagok.

A zajszennyezésről hallottam már, Costa Rica könnyen megnyerné. Nemcsak az állandó felújítás zaja van, bár épp most nem, mert esik, akkor nem tudnak dolgozni. Hanem, emellett, a dzsungel hangja is roppant erős. Gekkók csivitelése, más zizegők, és a kongónak nevezett szent majom üvöltése olyan erős, hogy ilyenkor a maximumra állított telefonomat könnyen túlkiáltja. 30 mpercet felvettem és elküldtem pár embernek, mind visszaírták, hogy ez horror. Egytől egyig. Mondtam, hogy ez a majom 0-24-be rikoltozik, ez itt természetes. Pura vida. :)

Mivel nedves időszak van, ez mindenre érthető, a bőröd, a cuccok, a hűtő oldala tiszta víz, a hőmérséklet különbségtől. És minden felület ragad. Nemcsak a kosztól, hanem a nedvességtől. És mivel esik a vízszint is változó, most épp a mosdó két napja nem megy le. A vizet ugye én itt nem fogyasztom, de annak a minősége is változik az esőzésekkor.

A szagok.

Nekem talán ezt volt a legnehezebb itt Karibon elfogadnom. Nem is lehet bekategorizálni. Lehet, hogy nincs is erre jó szó, még a szag is minősítő, de nekem rögtön feljött a falam ettől. Nem is izzadságszag, és nem is húgyszag, valami ennek az elegye, hiszen itt rengeteg víz esik, és nem szárad meg, nincs mi elvigye, itt rohad. De valahogy az estére az egész apartman ilyen illatú, valahogy ez ragad be a helyiségekbe. És bárhová mentem, más házakba, ez az illat követett, talán ez a szezon illata itt Karibon.

Tegnap tartottam egy meditációt a helyi csoportnak, egy gyönyörű nyitott terű, de fedett jógaközpontban. Jó volt, hasznosnak lenni. Azt is látom ebben az útban, hogy olyan mint egy elvonulás, mert végülis mindenkim, aki számít, azzal nem vagyok, sem egy térben, sem egy időben. Olyan mintha minden "zavaró" elemet kiiktattak volna, hogy csak magammal együtt legyek, hogy teremtsek.

 Futás közben rátaláltam egy helyi templomra, minden felekezettől mentes <3 milyen csodás elgondolás <3

357262534_234766762793177_4388659972032200195_n.jpg

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá