2023. júl 31.

Karib-világ filmeken

írta: Bernschütz
Karib-világ filmeken

Noé bárkája

Esik. A helyiek kinevettek, amikor azt mondtam, hogy megnézem az előrejelzést, hogy tudjam, hogy tudok-e menni futni másnap reggel... Kinevettek, mert azt sose tudni, mikor esik, és meddig esik. Esik, és kész. Esik, de úgy esik, mintha ezért fizetnének neki érte, és soha nem akarná abbahagyni. Ma leszakadt egy híd az eső miatt, nem tudtak egy páran időben érkezni oktatásra, így később kezdtünk. Nyitott helyen oktattam, mint egy nagyobb huppában. De olyan erősen esett az eső, hogy szinte üvölteni kellett, kihívás volt így meditációt tartani.

358321417_1304527440269519_916745347499712263_n_1.jpg

Bridget Jones

Az esős időszakban kevés turista van. Nincsenek is szomszédjaim, üresek a bungalow-k. Csak az egyik szélső kisházban van még egy párocska. Nekem ez olyan, mint a Bridget Jones-ban, a papok és kurvák partiján, csak mi nem kaptuk meg az új meghívót... sorry, raincheck :) bujkálva, de itt vagyunk... nem is szólunk egymáshoz, de tudunk a másikról :)

 

Drágám, a kölykök összementek!

Van egy ilyen film, amiben a gyerekek kicsivé váltak, így óriási hangyát láttak, fákat, bokrokat, stb. Na, ehhez itt nem kell összemenni. Kérem, itt 3 cm-es a csótány, és 10-15 cm-es a sáska, ami a legrosszabb percben repülni is tud! 

A fák is óriásiak, mintha itt minden szteroidon élne, jóval nagyobb, mint otthon. Persze, cuki a sáska, meg a csótány is, de amikor ilyen méretes darabot látsz, hátrahőkölsz. Azt mondják, itt még az egér is nagyobb. Még a gyümölcsök is.  Az ananász rettentő nagy. A paradicsomokat egyébként gyümölcsként tálalják....és, ami meglepő, szintén óriásiak.

 358332657_974775693846540_2185113696434453582_n.jpg

 358297603_313875917760304_7514099818501209304_n.jpg

Madagaszkár

 Pura Vida- ez talán az európaiaknak azt jelenti, hogy ez az ország egy szép nagy állatkert, ahol nincsenek kerítések, és etethetők az állatok, de ha nem, nem gond, mert ha éhesek megszerzik maguknak a kaját! van olyan mosómedve, mesélte a helyi tolmács, aki olyan okosra képezte magát, hogy leveszi a kuka tetejét megnézi, mi van benne. :)

Láttam már a háztetőmet cibáló kolibrikat, a fák tetején üvöltöző kongó majmokat, valami tyúkfélére hasonlító dolgot, itt rohangálnak amolyan mókus-kisdisznó keverékek, a fák tetején nagy, zöld papagájokat párban, az este neszelést hallottam kintről, a mosómedvék kiborították a szemetesemet és kutatgattak, állandóak a gazdátlan kutyák az úton, néha erre is megjelennek, feljönnek a teraszra, majd elmennek.  És akkor nem beszéltem az óriási rovarokról, bogarakról. 

 

Felkoppintva

Azt mondják nagyon magas a terület fertilitása. Hogy sok meddő pár, aki már feladta, idejön "mézeshetek 2.0"-ra, és babával távozik :) Elnézve a szteroid nélkül is óriási növényeket, állatokat , igaz lehet (de pszt, micsoda isteni csavar, az emberek, akik itt élnek nem óriásiak). Ez egy igen termékeny terület. Pura vida :)

Mátrix

Azt hiszem a Mátrixban, főképp az elsőben, nem telt el egy perc sem anélkül, hogy a főhősnek nem kellett volna egy nagy döntést hoznia, vagy nem kellett volna kilépnie a komfortzónájából. Kék vagy piros tabletta. Na itt, csak az a tabletta van, amitől te folyamatosan kívül vagy a komfortzónádból. Nem tudhatom honnan, mi ugrik elő, éppen, ki, mit fog csinálni, azzal, hogy beléptem ide, kiléptem a komfortzónámból, Buon giornio, Neo! És igen, magamról a legtöbbet a komforton kívül tanulhattam, például, mit, mennyire bírok, mitől leszek azonnal kétségbeesett, mi okoz bennem undort. És vajon megvannak az eszközeim arra, hogy megnyugtassam magamat, ha kiborultam, akkor is, ha a szeretteim, a barátaim, sem időben, sem térben nem elérhetőek számomra? Sosem tapasztalom ezt meg a pesti milliőben. Ezért is hálás vagyok. Mert ez is én vagyok, az erődbe (Star Wars), akkor tudsz beleállni, ha tudod, mi is az, az erő. 

Karib-tenger kalózai

Az egész területet áthatja a kalózok által generált negatív energia. A tenger morcos, nem olyan, mint a Csendes-óceánnál. És a negatív energia vonzza is a negatívat. Azt mesélik, hogy mindennaposak itt a halálesetek, az erőszakolások, a túladagolások...A parton ültem és imádkoztam a tengerért, folyton negatív energiákat éreztem magam körül. Van itt azért sok minden. Lényegesen nehezebb terület, mint a Csendes-óceán területe.

 

 Dirty dancing

Salsa - mindenhonnan hangosan szól a salsa... Persze úgy, hogy mindenki tudja, hogy tőled jön... Ahogy megszoktam, hogy a népszerű szavak kaját is jelenthetnek, például con gusto (lefordítva szó szerint: ízesen)- helyileg,pedig: szívesen, így  a salsa, szószt is jelent. EZ egy kulináris terület. :)

 358324317_241340092154750_3792097179467220760_n.jpg

 Zimmer Feri - hogy legyen egy magyar film is

A szabályok azért vannak, hogy legyen, mit áthágni... Ide pakolni szemetet tilos, írja a tábla. Ehhez képest, mindenki idehozza a szemetet, és innen viszik el a kukások. :) Itt is találkoztam lovakkal a parton, és kutyákkal is. Emellett gyönyörű, hogy NINCSENEK árak a boltban a termékeken. Magam a számlából látom, hogy mi mennyibe került. El is szomorodom, merthogy itt nagyon nagyon drága minden.  És európai termékeket lehet itt kapni a helyi boltban, hogy a vezető meg nagyobb profitot termeljen, hiszen európai (pedig itteni csokit, vagy kávét vettem volna. Ehelyett Milka van és spanyol cuccok)  Értékelem ezt is, de azért ha már egyszer a Karibon vagyok...

És ahogy a zimmer feriben is mindenki magyarul beszélt angolul, itt is mindenki spanyolul beszél angolul. Lehet, hogy esős időszak van, és kevés turista, így nincsenek itt azok, akik angolul beszélnek, de hogy én, alig tudom megértetni magam, az fix (az csak egy érdekes kérdés, hogy ennyire közel az Egyesült Államokhoz, hogyhogy nem beszélnek itt angolul? Nem elégedetlen vagyok, vagy csak kicsit... hanem inkább tényleg kíváncsi, hogy ők még ezt is megengedhetik maguknak, mert a gazdasági rendszerük ezt elbírja). Pont olyanokba futok bele, tudom, karma, akik nem beszélnek, vagy elfordulnak, mint Nicoyában a kávézós lány. Érdekes volt megtapasztalnom azt, hogy hiába beszélek 4-5 nyelvet, vagy legalábbis megértetem magam, ez itt nem működik. Totál mindegy ki vagy, mi vagy, hány diplomád, pénzed, iratod van, semmit nem ér, ha nem tudsz spanyolul. A vicces az, hogyha lassan beszélnek, megértem őket, annyira hasonlít az olaszra, és a franciára. De amit én mondanék, az egyáltalán nem megy át. Szép tapasztalás volt, ott állsz bőrönddel indulásra készen, de nem beszél senki a buszpályaudvaron angolul, kéz láb mutogatással próbálod megértetni magad, hogy 13 órás busz, honnan indul, és végén kiderül, hogy a 13 órakor induló busz, kb 13:20kor érkezett be az utasokkal, hogy némi késéssel, de továbbmenjen... tranquilla.... nyugalom....

358278933_784137300079582_8280047889096322325_n.jpg

Szólj hozzá