2023. júl 20.

Hogyan élnek a Csendes-óceánnál?

írta: Bernschütz
Hogyan élnek a Csendes-óceánnál?

Nagy szerencsém volt, hogy a host, közel 30 éve itt él, és szörfözik, mindenki ismeri, és a hét éve épített, kis -jurtája a dzsungel közelében van.

Sok falam jött fel azzal kapcsolatban, hogy itt vagyok. Nincs ezzel semmi baj, mert minden fal-lebontással fejlődöm, fejlődsz. Nekem, és maradok egyes szám első személyben, azért itt, nemcsak a hőmérsékletet kellett megszoknom, hanem sok minden mást is. És magam lepődtem meg, hogy sok mindennel mégsem vagyok olyan komfortos, mint ahogy gondoltam volna. És, lám, feljöttek a falak!

A szoba kilátással - mindegyik ablak a dzsungelre néz. Se nem látunk ki, se nem látnak be. Nekem fura elsőre, hogy az ablak nem térre nyílik, és nem jön be fény az ablakon keresztül. 

356804468_1578001102728766_7856437146584457573_n.jpg

Saját ajtóm van, saját fürdővel, konyha a közös. Három kijárata van a háznak. Amikor beléptem a sajátomon, szólt a host, hogy gyorsan zárjam be az ajtót, mert bejönnek a bogarak. Bezártam. Nagyon ne égessem a villanyt, mert bejönnek a bogarak, lekapcsoltam, itt ugye 18 órakor kint a külvilágban is lekapcsolják a villanyt. Szóval, jókat és sokat alszok :)

Éjszaka felerősödik a dzsungel hangja, gekkók csipognak, szent majom üvölt valahol közel, és ezer más zizegő. Megpróbálom felvenni a hangját, mert tényleg ijesztő tud lenni...Én azért biztonságban érzem magam. A konyhában mindenhol hangyák, kisebb és nagyobb fajták, minden el van zárva, műanyag IKEA-s dobozba, ne találják meg a bogarak. A naplementét a szúnyogírtó illatpárájában élvezheted, mert egyébként élve megesznek.Kiderült, hogy engem talán azért nem találnak meg, mert nem eszek jó pár éve húst, és nem árasztom ezt a szagot bőrön keresztül. WOW, új termékajánlat és plusz előny a húsmentesség mellé!  Tegnap ahogy bezártam az ablakredőnyöket bentről volt egy gyík, ott mászkált  a konyhai ablaknál, csak azt kértem az univerzumtól, ne találjon át hozzám.

Itt minden MOZOG, dinamikában van. A szél, a víz, a föld (por), a nap, ezek után az emberek, a dzsungel, ha lenézel mindig látsz egy szorgoskodó bogarat, egy nálánál 6szor nagyobb levéldarabot szállítva. Pedig itt minden calma, meg tranquilla, de ha belezoom-olsz egyáltalán nincs így. Nincs megállás, még mindig verik a tam-tamot az építkezéseknél, reggel 6 órától. Ez van, mozgás van, aki ide belép fel kell vennie a ritmust. :)

 

Az utcán botorkálnak kutyák, vagy gazdák sok kutyával. Anyám mindig féltett a kutyáktól, így bennem is bennem van a félelem a kutyákkal szemben. Itt ez is módosult, ma két óriási kutya mellett mentem el. A parton tegnap két kutya pont mellettem kapott össze, én ott azért egyedül ülve megijedtem...

Ugye mindent is tiltanak a strandon, de azért itt a szabályok áthágása, mintha előny lenne. A szabályt ki lehet írni, de ha van egy jó ötleted :) Láttam itt a strandon kutyát, tűzrakóhelyet, és a mai best of, két lovascsapat a strandon. Épp fekszem, napozok, reggel 9 óra van. Érzem, hogy jönnek, és sokan. Felkelek, látom, hogy kb 10-12 lovas csapat jön felém, de konkrétan ahol fekszem a strandon, nem tudtam itt mi a szokás, nekem kell felugranom és átadnom a helyem? Persze nem fordítva ültek a lovon a derék hun lovasok, hanem kezdő amerikaik, akik sok pénzért vágtatnak a strandon. Jó fejek voltak, kikerültek. Majd egy óra múlva, a másik irányból újabb lovascsapat, de mind gyermek...

356801381_1309786663080541_8805695087978968126_n_1.jpg

356800142_6023366807769761_6880471284162851325_n.jpg

 

Vannak itt  kutyák is, akik a parton várják gazdájuk visszatérését a vízből.

356801234_664282155210273_5476316786722077310_n.jpg

Mindenhol a házban csak hideg víz folyik, minek itt más, mindig meleg van! Azért frissítő nekem még  a hideg víz!  Nem látok itt a boltokban klímaberendezést, csak ventillátort. 

Szóval, jönnek itt fel a falak, de igyekszem lebontogatni őket.

De az intenzív négy elem jelenléte mindenért kárpótol.

Nem tudok egyszerűen internetet csiholni a mobilomra. Ősi módon lementem offline a térképet és kérem az isteni vezettetést. És képzeljétek, mennyire jó felnézni a mobilból! :) Van élet nélküle is :) 

AZ óceán tényleg segít abban, hogy elCSENDESedjél, mintha a saját zajával frekvenciájával kiütné a te zavaró frekvenciádat. Ahogy olvastátok, azért  sok új dolog jön itt szembe egy európainak...

Ahogy mentem ma ebédelni a főutcán számos hotelt láttam, és gazdagék bejáratát, fotóztam egy párat.

 356818614_245591308300464_2054418801214221504_n.jpg

356804896_1900184027028164_5821730178779744553_n.jpg

 

Az étel imádata nem tűnhet el a nyelvből nyom nélkül. Szívesen itt : con gusto. Szó szerinti fordításban: Ízléssel. Nem vagyok ismert a spanyol nyelvben , de mintha ott de nada-t mondanának elsősorban. Sokatmondó, hogy a kultúrájuk tükröződik a szívesen-ben, ahogy nálunk, pedig SZÍVBŐL adjuk, ők ÉTELBŐL.

 Ma majdnem hozzájutottam egy kapuccsínóhoz. Nem hiszitek el, milyen régóta nem ittam jó kávét, itt, what??? De ma azt mondták, hogy a gép romlott el... vettem egy imperialista coca colát. Ehhez is, és a kokóhoz itt könnyen hozzá lehet férni, talán könnyebben, mint kávéhoz.

És végre beszéltek angolul, azt mondják itt a strandon többen beszélnek angolul, mint a fővárosban, hát az én világomban, nagyon kevesen beszélnek angolul, akihez szólok, van mikor már olaszul kezdek el beszélni, talán az jobban érthető.

 356800140_573239191444670_3654037981319396660_n.jpg

 

Szólj hozzá